[MARMAM] Marine Mammal Rehabilitation in Europe - Graduation thesis - University of Liege, Belgium

Graïc Jean-Marie jmgraic at student.ulg.ac.be
Wed Dec 18 06:29:41 PST 2013

Dear MARMAMers,

I am a student in Veterinary Medicine in the University of Liège, Belgium,
and within the framwork of my graduation thesis about Marine Mammal Rehabilitation in Europe, I an trying to charaterize the status, operation and resources of European rehabilitation centers.

This work is realized under the tutelage of Dr Catherine Delguste, who wrote a communication at the end of this email, and under the European convention of work for graduation.

To achieve this, I need to contact a maximum of rehabilitation centers in Europe.
So if you know or work in a rehabilitation center in Europe, and think you could help me contact them, please inform me, or forward the rest of this e-mail.

Thank you very much!

PS : If any marine mammal rehabilitation center elsewhere in the world was interested to figure in my work, I would be glad to read their answers as well, as a point of comparison.

Jean-Marie Graïc

GMV3 en Médecine Vétérinaire - ULg

31 rue du Gui 4100 Boncelles, Belgique

GSM : +33 683 00 33 32

jm.graic at student.ulg.ac.be
jm.graic at gmail.com
jm.graic at me.com

original e-mail —————————————————————————————————

Hello,

[...]

To gather a maximum of information in a minimum time and inconvenience, I prepared a survey to be fulfilled by your team.
It is an Adobe Formulary PDF, to be preferably opened with Adobe Acrobat Reader (free), so you can type your answers to the questions directly on the document and send it back by email easily. It is also possible to print the document and send it fulfilled by post at the adress specified at the end of this e-mail.
If fulfilling this formulary was still too tedious to do, it is absolutely possible to agree on a telephonic interview or a videoconference (Skype), where I'll type myself your answers.

I personally commit myself to not reveal nominatively any information gathered, but to treat it anonymously in order to have a global picture of all the centers in Europe.

I hope you will find the time to answer my survey, which is a part of not only the making of this work, but also part of a greater, long term project.

I thank you in advance for your time,
and stay at your entire disposition for any additional information.

with my best regards,

identifiant Skype : jmgraic

jm.graic at student.ulg.ac.be
jm.graic at gmail.com
jm.graic at me.com

————————————————————————————————————————
Bonjour,

je suis étudiant en dernière année de Médecine Vétérinaire à l'Université de Liège,
et dans le cadre de mon Travail de Fin d'Etudes concernant la Réhabilitation des Mammifères Marins en Europe, je cherche à caractériser l'état, le fonctionnement et les ressources des centres de réhabilitation des mammifères marins européens.

Je vous ai joint à la fin de cet e-mail une communication de ma tutrice pour ce travail, le Dr. Catherine Delguste.

Dans le but de récolter un maximum d'information dans un minimum de temps et de dérangement, j'ai préparé un questionnaire à remplir par votre équipe.
C'est un formulaire PDF à ouvrir de préférence avec Adobe Acrobat Reader, pour pouvoir taper les réponses aux questions directement sur le document et le renvoyer par e-mail facilement. Il est aussi possible d'imprimer le document et de l'envoyer rempli par la poste à l'adresse spécifiée à la fin de cet email.
Dans le cas où remplir ce formulaire était trop fastidieux, il est tout à fait possible de convenir d'un rendez-vous téléphonique ou d'une vidéo conférence (Skype), où je taperais moi-même vos réponses.

Je m'engage personnellement à ce que la totalité des informations communiquées ne soient pas révélées nominativement, mais traitées statistiquement anonymement.

J'espère que vous pourrez trouver le temps de répondre à ce questionnaire,
qui s'inscrit non seulement dans la réalisation de ce travail, mais aussi dans un projet à plus long terme.

D'avance merci beaucoup pour votre temps,
je reste à votre entière disposition pour toute information complémentaire,

bien cordialement,

jm.graic at student.ulg.ac.be
jm.graic at gmail.com
jm.graic at me.com

—————————————————————————————————————

Madame, Monsieur,

Dans le cadre de son travail de fin d'études de docteur en médecine vétérinaire, dont je suis la tutrice, Mr Graïc a élaboré un questionnaire destiné aux centres de réhabilitation des mammifères marins. C'est dans ce cadre qu'il vous sollicite aujourd'hui, sous ma tutelle, afin de tenter de récolter un maximum d'informations lui permettant d'établir un certain état des lieux de la situation et du fonctionnement de ces centres en Europe. Les données que vous aurez la gentillesse de lui communiquer seront traitées anonymement, et si vous le souhaitez, de façon confidentielle.

Je vous remercie d'avance de l'accueil que vous lui réserverez.

Bien à vous,

Dr Catherine Delguste, DVM, PhD, dipl. ECEIM
1ère assistante, Services Généraux
Faculté de Médecine Vétérinaire
Université de Liège
Belgique

—————————————————————————————————————
Mrs, Mr,

Within the frame of his graduate thesis in Veterinary Medicine, of which I am the tutelar, Mr Graïc elaborated a survey designed for marine mammal rehabilitation centers. It is in this aim that he sollicitates your views today, under my tutelage, in order to gather a maximum of information, allowing him to appraise the actual situation and function of these centers in Europe. The data you may be kind enough to give him will be treated anonymously, and if you wish, confidentially.

I thank you in advance for the welcome you will reserve him.

[...]

—————————————————————————————————————————
Both versions of the survey are accessible via links below :
French :
https://www.dropbox.com/s/2nun2fa9iigp0oa/Rehabilitation_questionnaireFR.pdf
English :
https://www.dropbox.com/s/uo3yw62gfweaqeh/Rehabilitation_surveyEN.pdf

Jean-Marie Graïc

GMV3 in Veterinary Medicine - ULg, Liege, Belgium

31 rue du Gui 4100 Boncelles, Belgium

GSM : +33 683 00 33 32

jm.graic at student.ulg.ac.be
jm.graic at gmail.com